Dersin Adı | Bütünleyici Mekânsal Analiz |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 562 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders bir mekanın fiziksel, çevresel, sosyal ve kültürel karakteristiklerini, somut ve soyut bileşenlerini kavramaya yönelik analiz yönetemleri kullanarak kentsel çevreyi gözlemleme ve yorumlama becerilerini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin kentin ölçek, doku, blokların formu, sokaklar, bölgeler, kamusal alanlar gibi fiziksel strüktürünü ve duyusal/algısal bileşenlerini, karakteristiklerini inceleyip kavrayabilmelerini amaçlar. Bunu yanısıra, öğrencilerin gözlemleneni kayıt etmek, sunmak ve anlatabilmek için gerekli olan, çizim, fotoğraf, bilgisayar modellemesi gibi gerekli olan temel garifik iletişim tekniklerinden uygun olanları seçecek bilgi ve kavrama düzeyinde olmasını hedefler./ |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel olarak kentsel mekan analiz yöntemleri üzerine odaklanan bu derste, kentin morfolojik yapısı, maddesel ve maddesel olmayan elementleri, kentsel mekanın mimari mekanla ilişkisi gibi konular farklı ölçeklerdeki mekana odaklanarak çok disiplinli bir yaklaşımla tartışılacaktır. Bu derste öğrencilerin mekanın tasarımı için gerekli olan yeri anlama, okuma, kente görme-bakma biçimlerinin bilgisini edinmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Ders 1: Akademik Okuma ve Yazmaya Giriş | |
3 | Ders 2: Mekanın/Yerin İnşası | Ödev 1 |
4 | Ders 3: Mekansal Analiz | Ödev 2 |
5 | Ders 4: Mekansal Analiz ve Gözlem Yapma | Proje ve Proje Taslaklarını Tartışma |
6 | Öğrenci Sunumu 1: Yerin Bileşenleri: Morfolojik Özellikler & Öğrenci Sunumu 2 : Yerin Bileşenleri: Sosyal Özellikler | Ödev 3 |
7 | Öğrenci Sunumu 3: Yerin Bileşenleri: İşlevsel Özellikler | Proje ve Proje Taslaklarını Tartışma |
8 | Öğrenci Sunumu 4: Yerin Bileşenleri: Görsel Özellikler | Proje ve Proje Taslaklarını Tartışma |
9 | Ara-Sınav | |
10 | Öğrenci Sunumu 5: Yerin Bileşenleri: Algısal Boyut | Proje ve Proje Taslaklarını Tartışma |
11 | Öğrenci Sunumu 6: Yerin Bileşenleri: Geçici Boyut | Proje ve Proje Taslaklarını Tartışma |
12 | Sunumların düzeltilmesi | Ödev 4 |
13 | Ders 5: Akademik Yazma: Yapı ve İçerik | |
14 | Yeri Yorumlamak | Projelerin Sunumu |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Ödev 5 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Projelerin Teslimi |
Ders Kitabı | Bu ders dört ana bölümden oluşmaktadır; mekanı gözlemlemek, okumak, temsil etmek ve yorumlamak. Her aşamanın başında verilen ders anlatımları ders notunu oluşturur |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Resource for Urban Design Information Project for Public Space Urban Public Space Urban Sketchers |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 10 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 13 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 221 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. | |||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | |||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. | |||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | |||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest